MIGE
2024. március 28.
Gedeon, Johanna

Egyesületi túra Bükkszentkeresztről Bükkszentlászlóra

Május 22-én 08:30-kor indult a Búza térről járatunk, mely Bükkszentkereszt irányába röpített minket. Szolid ötven perccel a felszállás után meg is érkeztünk. Bár az idő már meleg volt, mégis jól esett leszállni a fülledt buszról.

Némi adminisztráció után neki is vágtunk az útnak, összesen 21-en. Túravezetőnk Bojtosné Verácska volt, a tavalyi tanfolyamról Icus, Kitti és Móni is eljött a kirándulásra, valamint az éven először találkozhattunk Katival és Balázzsal. (Jó volt újra látni titeket!) Jártuk az erdőt, többen megnézték, rejt-e valamit a mező, vártuk az út szélén lévő stoppos gombákat, de a szárazság miatt nem sok fajt találtunk. Kissé megfogyatkozva, de a kékhátú galambgombáknak megörülve jutottunk el a nemrég megnyílt libegő végállomásához, ahol kifújhattuk magunkat és az ebéd elköltésére is sor került.

A pihenő után voltak, akik más irányt választottak, azonban a többséggel Bükkszentlászló felé tartottunk. A Kaán Károly forrásnál még pihentünk egyet, aztán bandukoltunk tovább, mindenki a maga tempójában. Ha kiléptünk volna, talán elérhettük volna a kinézett járatot. De nem így lett, és néhány perccel lekéstük a Bükkszentlászlóról Miskolcra óránként közlekedő buszt.

És bár fájó pont, hogy a megállónál fellelhető vendéglátóipari egységben jégkrémet nem vehettünk, hasznosan tölthettük el a várakozási időt. Ekkor került sor ugyanis a regenerálódásra és a fajlista megírására is. Szép időben, jó társaságban telt el ez a túra is.